Болнични листи - подробно

Първа  Предишна  Следваща

Предназначението на страницата е да се извършва въвеждане, корекция, изтриване и справка на Болнични листи.

 

Страницата може да се намира в три състояния: "нов запис" - добавя се нов запис, "корекция" - съществуващ запис се променя, "справка" - за предоставяне на информация или изтриване (всички полета са "пасивни").

 

Описание на полетата:

ГрупаОригинален документ”:

Номер – полето е "активно", от тип "символно" до 10 знака;

Серия – полето е "активно", от тип "символно" до 1 знака;

Година – полето е "активно", от тип "число";

 

Година – полето е "пасивно", от тип "число". Става активно само ако стойността на поле "Автоматично номериране на документи" на страница "Постоянни параметри" не е "избрано";

Номер – полето е пасивно, от тип "число". Става активно само ако стойността на поле "Автоматично номериране на документи" на страница "Постоянни параметри" не е "избрано";

Дата – полето е активно, от тип "дата";

Входящ номер – полето е активно, от тип "символно" до 15 знака. Използва се на страница "Приложение 15";

Входящ номерДата – полето е активно, от тип "дата". Използва се на страница "Приложение 15";

Служител - избира се стойност от списък "Лични данни";

В отпуск от – полето е от тип "дата". Въвежда се първия ден на болничния;

Начална дата за плащане – полето е от тип "дата". Използва се, когато има "застъпване" на Болнични листи;

В отпуск до – полето е от тип "дата". Въвежда се последния ден на болничния;

Предишен болничен - избира се стойност от списък "Болнични листи". Полето се използва, когато Болничния лист не е първичен;

МКБ – полето е от тип "символно" до 5 знака. Въвежда се код от Международния Класификатор на Болестите (МКБ10);

Причина – полето е от тип "символно" до 2 знака. Въвежда се код според националния класификатор (за подробности виж списък "Причини за временна неработоспособност");

Описание на болничен - избира се стойност от списък "Отсъствия Болнични";

Група "Болничен лист - разбивка по дати" (може да съдържа няколко реда, в зависимост от описанието - всички полета са "пасивни"):

Ред N – номер на реда;

Начисление – визуализират се кода и името на начислението, което ще се запише във фиша на служителя;

От дата – полето е от тип "дата и час". Визуализира се началната дата на интервала;

До дата – полето е от тип "дата и час". Визуализира се крайната дата на интервала;

Работни дни – брой работни дни, полето е от тип "число". Визуализира се броя работни дни за интервала;

 

Група "Обща информация":

За документа общо - Брой календарни дни;

За документа общо - Брой работни дни;

За документа за предходни месеци - Брой работни дни;

За документа за текущия месец - Брой работни дни;

Дни предишен болничен - Брой календарни дни;

Дни предишен болничен работодател - Брой работни дни;

 

Група “Към НОИ”:

Декларира банкова сметка – полето е "активно", само ако в описанието на болничния поле “Вид основен документ” има стойност. Ако се избере, следващите две полета се попълват автоматично със стойност;

Банков идентификационен код – полето е активно, само ако поле "Декларира банкова сметка" е избрано;

Банкова сметка – полето е активно, само ако поле "Декларира банкова сметка" е избрано;

 

Група „Административна информация” - видима в режим на справка:

Идентификатор – полето е от тип "число";

Идентификатор в обща таблица – Полето е тип "число";

Създаден от – Полето е от тип "символно";

Създаден на – Полето е тип "дата";

Коригиран от – Полето е от тип "символно";

Коригиран на – Полето е тип "дата";

Валидиран от – Полето е от тип "символно";

Валидиран на – Полето е тип "дата";

Към НОИ - период - визуализират се годината и месеца на периода, когато болничния е предаден към НОИ;

Предишен болничен - година - визуализира се годината на предишен болничен (ако съществува);

Предишен болничен - номер - визуализира се номера на предишен болничен (ако съществува);

 

Група "НОИ - Приложени документи" - видими в режим на справка:

Служебна (без име) - служи за маркиране и избор на ред в таблицата;

Служебна (без име) - служи за редактиране на реда;

Приложение – визуализират се кода и името на документа;

Данни за месец и договор – визуализират се характеристиките на договора. Използва се в случая, когато се работи с "Приложение 15";

 

Достъпни бутони за Група "НОИ - Приложени документи":

Бутон

Описание

<Справка>

- скрит бутон, който се активира след натискане с мишката някъде върху някой ред и стартира страница "Приложени документи за НОИ към Болнични листи" в режим "справка". Ако приложения документ е с код = поле "Задължително приложение за болничен" от страница "Параметри за период", се стартира страница "Приложение 15";

<Ново приложение>

- стартира се страница "Приложени документи за НОИ към Болнични листи" в режим "нов запис";

<Редактиране>

- стартира се страница "Приложени документи за НОИ към Болнични листи" в режим "корекция". Активира се при избран точно един ред в таблицата. Ако приложения документ е с код = поле "Задължително приложение за болничен" от страница "Параметри за период", се стартира страница "Приложение 15";

 

Достъпни бутони в режим "нов запис":

Бутон

Описание

<Нов БЛ>

- всички полета се изчистват и се остава на същата страница в режим "нов запис";

<Запис>

- извършва се запис на въведената информация. Остава се в същата страница в режим "справка";

<Запис и изход>

- извършва се запис на въведената информация. Зарежда се страницата, от която е заредена текущата;

<Отказ>

- без запис се зарежда страницата, от която е заредена текущата;

<Валидиране>

- извършва се валидиране на документа;

<Календар/

Календар>

- зарежда се страница "Личен календар - подробно";

<Календар/Фиш>

- стартира се страница "Фиш";

 

Достъпни бутони в режим "корекция":

Бутон

Описание

<Нов БЛ>

- всички полета се изчистват и се остава на същата страница в режим "нов запис";

<Изтриване>

- изтрива се текущия запис;

<Запис>

- извършва се запис на въведената информация. Остава се в същата страница в режим "справка";

<Запис и изход>

- извършва се запис на въведената информация. Зарежда се страницата, от която е заредена текущата;

<Отказ>

- без запис се зарежда страницата, от която е заредена текущата;

<Предишен>

- визуализира се предишен запис (ако има);

<Следващ>

- визуализира се следващ запис (ако има);

<Валидиране>

- извършва се валидиране на документа, ако е невалидиран;

<Развалидиране>

- извършва се развалидиране на документа, ако е валидиран;

<Календар/

Календар>

- зарежда се страница "Личен календар - подробно";

<Календар/Фиш>

- стартира се страница "Фиш";

<Печат>

- стартира се печатна справка, чрез която се разпечатват свързаните с БЛ Приложения 15;

 

Достъпни бутони в режим "справка":

Бутон

Описание

<Нов БЛ>

- всички полета се изчистват и се остава на същата страница в режим "нов запис";

<Предишен>

- визуализира се предишен запис (ако има);

<Следващ>

- визуализира се следващ запис (ако има);

<Валидиране>

- извършва се валидиране на документа, ако е невалидиран;

<Развалидиране>

- извършва се развалидиране на документа, ако е валидиран;

<Прекратяване>

- стартира се страница "Заповеди за прекратяване на отпуски";

<Календар/

Календар>

- зарежда се страница "Личен календар - подробно";

<Календар/Фиш>

- стартира се страница "Фиш";

<Промяна

"Година/Номер">

- стартира се страница "Промяна в номерацията на документа";

<Печат>

- стартира се печатна справка, чрез която се разпечатват свързаните с БЛ Приложения 15;

<Прекратяване>

- стартира се страница "Прекратяване на болнчиен лист";